Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Titkos
szinten a nőies térnek lótuszvirág a szimbóluma, mely melegséggel tart fenn minden
dolgot. A megjelenő nehéz tudatállapotok, melyeket különböző vallások és politikai
csoportok humorérzék hiányában "bűnösnek" vagy "antiszociálisnak"
nyilvánítanak, a buddhizmusban hasznosan alkalmazhatók a tudat belső szintjén.
Itt a megvilágosodás nyersanyagává válnak, és összekapcsolják a lényeket az öt
Buddhacsalád legmagasabb szintű megvalósításával. A hatékony módszerek - főként
a Gyémánt Úton - minden érzelmi energiát gyorsan az öt, mindig jelenlévő bölcsességgé
alakítják át. Közismert dolog, hogy e módszerek mélységét manapság egyre több
pszichológus és filozófus fedezi fel.
Buddha gyakorlatilag egy három lépésból
álló támadást javasol ez ellen az elképzelt, de kemény ellenség ellen. Először
el kell kerülnünk azokat a körülményeket, melyekről tudjuk, hogy nem kívánt érzéseket
hoznak. Ha ez nem lehetséges, akkor bölcsebb, ha mulandóságukra és változó természetükre
összpontosítunk. Mint ahogy egy zavaró tudatállapot nem volt jelen korábban, s
hamarosan ismét eltűnik, értelmetlen lenne ennek hatására cselekedni. További
problémák magjait ültetnénk el.
A legmagasabb szinten egyszerűen nem adunk
energiát a nem kívánt érzelmeknek, "a rablót egy üres házba engedjük be".
Itt szigorúan csak azzal foglalkozunk, ami épp az orrunk előtt van, anélkül, hogy
figyelembe vennénk vagy erőt adnánk bármilyen zavarnak. Ha ezt sikerült megvalósítanunk,
akkor egyre tudatosabban, növekvő csodálkozással és örömmel ismerjük fel, hogy
a fájdalmas tudatállapotok nemcsak eltűnnek, hanem tiszta formájukban, az öt megszabadító
bölcsességként jelennek meg újra. Ahogy a szemétből trágya lesz, vagy egy forró
vasdarab használható tárggyá válik, ugyanúgy a zavaró érzelmek az egon túli belső
tapasztalássá alakulnak.
Lehet, hogy vannak felületes változatok, de Buddha
megvilágosodott látásmódja és a buddhista jógik tapasztalatai 2500 éven át megegyeznek
a zavaró érzelmek átalakulásának leírásában:
" Amikor a harag visszatér
a tudatba, mindent olyan tisztán fogunk látni mint egy tükröt, anélkül, hogy bármit
is hozzátennénk vagy elvennénk belőle.
" A "kizáró" büszkeség,
amely merevvé tesz minket és képtelenné a megosztásra, azt a képességet fogja
megadni, hogy lássuk a létezés sokoldalú gazdagságát.
" A ragaszkodás
megkülönböztető bölcsességgé fog változni, azzá a képességgé, amely képes megérteni
a jelenségeket önmagukban és egy teljesség részeként is.
" A féltékenység
- mindig szorgalmasan próbálja a tudatot előreröpíteni vagy a múlthoz kötni -
a tapasztalás mindent beteljesítő bölcsességévé fog átalakulni.
" Sőt,
még a zavarodottság és a butaság is intuitív bölcsességgé alakul, mely mindent
áthat. Ez mindent tudó, mert a tér és energia minden időben és minden helyen ugyanaz.
A tudat semmitől sincs elválasztva.
Ha buddhista menedéket veszünk, a megszabadulás
és a későbbi megvilágosodás elpusztíthatatlan magjait ültetjük el. Ez azonban
nem jelenti az összes nem kívánt tudatállapot azonnali megszűnését. Mindaddig,
amíg a Gyémánt Út gyakorlása nem hozza meg gyümölcsét, íme néhány gyakorlati tanács
otthonra, a munkához és a szerelemhez. A felmerülő haraggal szemben egyszerűen
legyünk dermedtek. Ha nincs azonnali veszély, figyeljük meg a szituációt, de hagyjuk
továbbmenni. Légy a nagy kutya, akinek nincs szüksége ugatásra, elég erős anélkül
is. Az ártó emberek inkább zavarodottak, mint rosszak, és néhány perc a társaságukban
lehet, hogy fárasztó másoknak, de nekik éjjel-nappal együtt kell élniük önmagukkal.
Bántani őket ilyen nagy szenvedés mellett nem lenne sportemberhez méltó. Ehelyett
bölcsebb az ilyen nehéz helyzeteket ítélkezés nélkül kezelni, tanuljunk belőle,
hogy később minden lény hasznára fordíthassuk, és aztán gyorsan engedjük el. Ha
ez nem lehetséges, néhány nő megkönnyebbül attól, hogy kibeszéli problémáit. Bár
ezt nem tanácsos eltúlozni, mert végül könnyen magányossá válhatunk.
Ha elragad
a kizáró büszkeség, akkor mindenki buddhatermészetének tudatosítása a hatékony
ellenszer. Az embereket az is segíti, ha megértik, hogy a mennyország és a pokol
a füleik vagy bordáik között történik. Vagy bárhol máshol, ahol a tudat helyét
feltételezik. Ha a lényeket vonzónak és jelentőségteljesnek látjuk, ez csak örömöt
hozhat, míg ha a hibáikat keressük, szellemi szegénység keletkezik. Akkor állandóan
rossz társaságban leszünk, és nehéz lesz képességeinket kibontakoztatni.
A ragaszkodás, mohóság és fösvénység óriási területét illetően, mely az embe-rek
speciális világa, remélhető, hogy az előző életekból származó jó karmikus kapcsolatok
képessé tesznek arra, hogy a hormonok okozta vágyakat megoszthassuk, partnereink
örömére is. Azt a boldogságot, ami nem elérhető számunkra itt és most, mindig
másoknak kell kívánjuk, miközben tudatában maradunk minden feltételekhez kötött
dolog mulandóságának. Csak a megvilágosodás jelent végső és örökké tartó boldogságot,
s nem igazán fontos, hogy saját temetésünkre Hyundai-jal vagy Mercedes-szel érkezünk.
A féltékenység különösen állhatatos ellenség. Bármiből, még a semmiből is képes
táplálni önmagát, és akár hosszú időn keresztül is befolyásolhatja a tudatot.
Ezért ez az érzés kiváló kísérleti alany saját tudatunk megvizsgálására, világosan
megmutatja, hogy a tudat milyen jól kezeli saját kivetítéseit. Itt csak egyetlen
ellenszert ismerek, de ez azonnal megszabadít: annak, akire féltékenyek vagyunk,
kívánjunk olyan sokat vágyaink tárgyából, hogy az túlszárnyaljon minden elképzelést,
és belépjen a tündérmesék világába. Kívánd neki a legjobb munkahelyet, egy olyan
hosszú autót, hogy alig tudjon vele parkolni, száz szeretőt minden éjszakára és
jó egészséget ahhoz, hogy mindezt képes is legyen élvezni.
Ami a butaság átalakítását
illeti, néhányan soha nem fogják megérteni a kvantumfizikát, sem az üresség 16
szintjét, melyet a buddhizmusban tanítanak. Ez nem jelenti életünk abszolút behatárolását,
mivel tudatunk nagyon rugalmas. Ha nem csinálunk ebből problémát, hanem képességeink
szerint gyakorolunk és a legjobb megértésünkkel haladunk tovább, így az olyan
tulajdonságok, mint pl. az együttérzés, átlagos IQ-hoz fognak vezetni. Buddha
tanácsát alkalmazva, a meditációban kötődésen és taszításon túl időzve, erősen
összpontosítva, amikor lehetséges, majd ismét lazítva, a tudat mint egy csésze
kávé, mely már nem rázkódik többé - mindent vissza fog tükrözni. Ez a mindent
átható bölcsesség, amit intuíciónak is neveznek. Azért ismerjük a dolgokat, mert
egyek vagyunk velük, s a teret nem valami elválasztó vagy halott dologként ismerjük
fel, hanem tartalmazóként, mely mindent közvetít.
Láma Ole Nydahl
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!