Lelkiharmónia: Elmélkedések Istenröl

Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 632 fő
  • Képek - 1280 db
  • Videók - 1303 db
  • Blogbejegyzések - 587 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 258 db

Üdvözlettel,

Lélekre Hangolva vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 632 fő
  • Képek - 1280 db
  • Videók - 1303 db
  • Blogbejegyzések - 587 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 258 db

Üdvözlettel,

Lélekre Hangolva vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 632 fő
  • Képek - 1280 db
  • Videók - 1303 db
  • Blogbejegyzések - 587 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 258 db

Üdvözlettel,

Lélekre Hangolva vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 632 fő
  • Képek - 1280 db
  • Videók - 1303 db
  • Blogbejegyzések - 587 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 258 db

Üdvözlettel,

Lélekre Hangolva vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elmélkedések Istenről
Az emberiség sokféle néven nevezte, számos leírással próbálta megközelíteni, sok jót tett nevében, de sok embertelenséget is elkövetett. A mai modern világban, amely mindenek fölé helyezi a materiális javakat, a szellemi dolgokat pedig egyre inkább háttérbe szorította, az Isten szó sokak számára elveszítette jelentőségét, sőt negatív jelentést kapott. Jelentését helytelen módon az egyházi intézményekre korlátozzák, amelyektől az emberek inkább elfordultak.

     De vajon ki vagy mi is valójában Isten? Ezt a kérdést mindenki csak maga tudja megválaszolni saját maga számára, önmagában rátalálva, neveken és szavakon túl. A mai társadalom legsúlyosabb betegsége, hogy elveszítette a befelé fordulás képességét. Állandóan csak kifelé irányulunk, ott keressük boldogságunkat, ott találjuk szenvedésünket, másokra panaszkodunk, ahelyett, hogy mi magunk fejlődnénk. A befelé fordulás nemcsak annak tudását feltételezi, hogy többek vagyunk puszta anyagnál, hanem bátorságot is kíván, hiszen lényünk elmúlt cselekedetek, elnyomott élmények, fájdalmas sebesülések gazdag gyűjteményét rejti. A befelé vezető úton mindezek ismét látóterünkbe kerülnek, mi pedig általában a kényelmesebb utat részesítjük előnyben: egyszerűen nem nézünk oda, a felületességbe menekülünk, állandóan eltereljük figyelmünket a tévé, a rádió, a fecsegés révén. Holott a „Hogy vagy?“ kérdése bejárati kapujává lehetne saját univerzumunknak, ha egyszer valóban belehallgatnánk és megkérdeznénk magunkat: „Tényleg, hogy is vagyok tulajdonképpen?“ Hogy ÉRZEM magam most, milyen érzések dominálnak éppen lényemben? Mit GONDOLOK éppen, milyen erős fejemben a gondolatok végtelen áramlása és milyenek ezek a gondolatok? Milyen világot teremtek magamnak éppen gondolataim által? Pozitív, szép világot, vagy félelemmel és szenvedéssel telit? Hogyan érzi magát a TESTEM, jól érzi-e magát, tisztelettel és felelősségtudattal kezelem-e, úgy bánok-e vele, hogy erős és egészséges legyen? Hogyan viselkednek lényem energetikai szintjei, a finomtestek, melyek fizikai testem alapját képezik?

     Túlontúl hozzászoktunk ahhoz, hogy minden felelősséget elhárítsunk magunktól. Sokszor már meg sem kérdezzük magunkat, mi tesz jót valóban nekünk és fejlődésünknek, mi az, amire szívünk vágyik, mik is belső  törekvéseink, álmaink. Túl gyakran megelégszünk csupán kényelmi okokból és tudatlanságból azzal, hogy csak úgy élünk bele a világba. Aktív élet, megélés, kiélés, teljességben és jóérzésben élni – mindez számunkra már ismeretlen. Ha pedig megbetegszünk, elmegyünk az orvoshoz, hiszen egészségünk végülis az ő feladata, nem a miénk. A kék tabletták társadalmává lettünk, nem akarunk semmit mi magunk tenni, mindenre színes tablettákat akarunk, amelyek erőfeszítések nélkül megadják, amit kívánunk és segítenek, hogy ne kelljen odanéznünk. Nagy árat fizetünk azonban azért, hogy elveszítettük az önmagunkkal, lelkünkkel való párbeszédet, és elfordultunk a szellemitől. Életünk így gyakran csupán üres és értelmetlen burokként marad vissza, megfosztva minden életfeladattól, mely egyéni fejlődésünket szolgálná és legmagasabb céljainknak megfelelne. Már csak általános, mások által diktált sémák szerint működünk, ahelyett, hogy saját belső természetünk szerint bontakoztathatnánk ki önmagunkat, s ennek megfelelően fejlődhetnénk.

     Ha mármost egyszer a nagyobb értelmet kezdjük kutatni, ami a dolgok alapját képezi, akkor elkerülhetetlenül szembetalálkozunk a magasabbrendű princípium kérdésével, amelyből minden ered. Ez a magasabbrendű princípium, minden lét forrása nyilvánvalóan az, amit Istennek nevezünk. De hol találjuk meg?

     Az Isteni ITT és MOST van, BENNÜNK magunkban és mindenütt KÖRÜLÖTTÜNK, az egyesítő SZERETET erejében manifesztálódik, hiszen ez a legmagasabbrendű EGYSÉG. Nem létezik „én istenem“  és „te istened“, ez az a fatális tévedés, amelyen oly sok vallás megbukik, hogy a MÁSIKAT nem-Isteniként ítéli meg, így félreismeri. Ez az a tévedés, amely oly sok szenvedést okoz nekünk, embereknek. Létezik egy Legmagasabb Isteni Tudat, amelyből minden keletkezik, és ebből a Legmagasabb Valóságból nézve nem létezik semmi más. Csak az illúzió, a Maya világában van az a benyomásunk, tudatlanságunk folytán, hogy létezik az ÉN és a MÁSIK, az elválasztottság. Az elválasztottság eme érzéséből fakadóan egymás ellen cselekszünk, a MÁSIKAT gyakran a saját ÉN-ünkre leselkedő veszélyként értékeljük, és hogy önmagunkat nagyobbnak érezhessük, a másikat kisebbé tesszük. Ez történik kicsiben, családi körben verbális fegyverekkel, ugyanúgy, mint nemzeti méretekben atomfegyverekkel. A mértéke más, de az alapját képező félreértés ugyanaz.

     Miért létezne azonban valami, ami Itt és Most mindennek alapul szolgál, mindent áthat, minden jelenséget életre hív? Ha tudatosítjuk magunkban a kauzalitás törvényét, mely szerint mindennek oka és következménye van, úgy kényszerűen eljutunk egy első okhoz. Kell lennie egy forrásnak, amelyből minden ered, amelyből maga a tér és az idő is keletkezik, és amely önmaga ezeken túl létezik. Kell lennie egy tudatnak, amelyben ez a Teremtés található, egy vetítővászonnak, melyre az élet filmje kivetítődik. Ha az Istenit valamilyen személyként, valahol ott kint képzeljük el, akkor nem csoda, hogy elválasztva érezzük magunkat és nehezen férünk hozzá az egységhez és a szeretethez. Ám ha tudatosítjuk magunkban a tényt, hogy minden, bennünket is beleértve, ugyanabból a forrásból ered, felfedezzük azt, amit Istennek nevezhetünk, s ami mégis minden néven és formán túl létezik. Mint ahogyan a szelet sem látjuk, mégis érzékeljük a falevelek mozgását, úgy az Isteni az, amit minden energia, minden jelenség okaként felfedezhetünk. Ekkor azt is felismerjük, hogy hamis azt gondolni, hogy mi RENDELKEZÜNK egy élettel. Mi magunk VAGYUNK az élet! Így felfedezzük saját Isteniségünket, az isteni szikrát önmagunkban, amelyet a jóga  a Legmagasabbrendű Önvalóként, ATMAN-ként ismer. Felismerjük, hogy nem emberi lények vagyunk, akik spirituális tapasztalatot szereznek, hanem spirituális lények, akik emberi tapasztalatra tesznek szert. Ezzel pedig felfedezzük a teljes felelősségünket is saját életünkért és az ember-lét célját: az Isteni Tudatot, amely rajtunk keresztül ébred Önmaga tudatára.

     Aki így közeledik a benne magában rejlő igazsághoz, az újra megtalálja a Paradicsomot, amely sohasem veszett el, hiszen mindig is bennünk létezett. Csak sajnos elfelejtettünk odanézni.

„Isten alszik a kőben, felébred a növényben, érez az állatban és tudatára ébred az emberben.“
Szufi bölcsesség

network.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Csizmadia Éva üzente 12 éve

Örülök Nektek Nagyon!:):)

Válasz

Budai Sándor üzente 12 éve

Nagyon jó olvasni ezt a sok hozzászólást!!!!!!!!!!!!!köszi!!!!!!!!!!!!!!

Válasz

Mariann Somogyi üzente 12 éve

Tyüüüha,de sok!!:))))))))))))

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

A megvilágosodás nyolcvannégyezer foka

A Cambridge Zen Központban tartott egyik csütörtök esti Dharma beszéd után egy tanítvány így szólt Szung Szán Szonszához:
- Van egy kérdésem a megvilágosodással kapcsolatban. Most a megvilágosodás nagyon jó…
- Nagyon rossz! - vágott közbe Szonsza. (Nevetés a hallgatóság soraiból.)
- Maga a Buddha körvonalazta a megvilágosodás tökéletesített erényeit. Azt mondta, hogy a megvilágosodásnak hét része van.
- Hét?
- Hét.
- Nem, annál sokkal több! (Nevetés.)
- Az a kérdésem, hogy elegendő-e, ha valaki felébredett? Elegendő-e a Tökéletes és Felülmúlhatatlan Felébredettség, az Anuttara Szamjak Szambódhi? Ez ugyanaz, mint a Nirvána? Vagy a Nirvána egy átmeneti állapot? Néhány tanító azt mondja, hogy a megvilágosodásnak két fokozata van, mások azt mondják, hogy három. Maga mit tanít a megvilágosodás fokozatairól? Egy van, vagy kettő, esetleg három, vagy még több?
- A megvilágosodásnak sok foka van. Körülbelül nyolcvannégyezer. Mennyi kell? (Nevetés.)
- Hm, nagyon érdekes.
- Megtanítalak mindegyikre. (Nevetés.)
- Hallottam már ezt a tanítást. Ez a Tien Tai filozófia tanítása.
- Mennyi kell? Egy, kettő, három, nyolcvannégyezer?
- Értem a tanítást. Jellemezné, mi ez a két fokozat…
Szonsza egy pohár vizet adott a tanítványnak, s így szólt:
- Igyál.
A tanítvány belekortyolt.
- Hogy ízlik?
- Mint a víz.
- Elérted a megvilágosodás nyolcvannégyezer fokát. (Nevetés.)
- Ez több, mint amire számítottam. (Nevetés.) Köszönöm.
- Most elmagyarázom. A zenben azt tanítjuk, hogy a megvilágosodásnak három fajtája van - magyarázta Szonsza, s kezébe vett egy moktak-ot. - Ez egy moktak. De ha ezt moktak-nak mondod, akkor ragaszkodsz névhez és formához. Ha azt mondod, hogy ez nem moktak, akkor ragaszkodsz az ürességhez. Tehát ez moktak vagy sem? Ez a kérdés az egyik alapvető kóanunk. Ha a padlóra csapsz tenyereddel, “KHÁ!!!”-t kiáltasz vagy megütsz engem, akkor a megvilágosodás első fajtáját valósítod meg. Minden dolog eggyé válik. Buddha, te, én, a moktak, a hang, a „KHÁ!”, az ütés - mind eggyé válik. A tízezer dolog visszatér az Egybe.
A tanítvány csettintett.
- Helyes. Ez az első megvilágosodás. A következő az eredeti megvilágosodás. Ez moktak vagy sem? Erre a kérdésre különféle válaszokat adhatsz, például: „A fal fehér, a moktak barna.” „Az ég kék, a fű zöld.” „Háromszor három az kilenc.” Minden éppen ilyen. Ez az eredeti megvilágosodás. Világos?
- Világos.
- A következő a végső megvilágosodás. Ez nagyon fontos. Mi a végső megvilágosodás?
Szonsza megütötte a moktakot, s így folytatta:
- Csak ez. Egyetlen pont. Az igazság éppen ilyen. Tehát azt tanítjuk, hogy a megvilágosodásnak három fajtája van: első megvilágosodás, eredeti megvilágosodás és végső megvilágosodás. Eleinte azonosnak tűnnek, de nem azok. Most már világos?
- Sokkal világosabb, mint szokott.
- Csak ennyi. Ha szorgalmasan gyakorlod a zent, hamar megérted.
- Köszönöm.
- Jól van, akkor felteszek neked egy kérdést. Egyszer Dong Szán zen mester éppen lent mért. Valaki odament hozzá és megkérdezte: „Mi a Buddha?” A zen mester így válaszolt: „Három font len.” Mit jelent ez?
A tanítvány eltűnődött néhány pillanatig, majd így szólt:
- A három font len csupán annyit jelent, mint három font len.
- Csak ennyi?
- Ez minden, amire ma este gondolni tudok.
- Hm, ez egy jó válasz. Nem rossz, nem jó.
A tanítvány hallgatott, Szonsza így folytatta:
- Volna egy másik kérdésem. Valaki megkérdezte Un Mun zen mestert, hogy „Mi a Buddha?”. A zen mester így válaszolt: „Száraz szar a boton.” A két zen mester két különféle választ adott a „Mi a Buddha?” kérdésre. Dong Szán azt mondta, hogy „Három font len”, Un Mun pedig azt, hogy „Száraz szar a boton”. Válaszaik azonosak vagy különbözőek?
- Amikor egy-tudattal értelmezed szavaikat, akkor azonosak - válaszolta a tanítvány.
- Csak ennyi?
- Jobb nem telik tőlem.
- Azt hittem, éles szemű oroszlán vagy, pedig csak egy vaksi kutya.
- Talán egy napon képes leszek a megértésre - mondta a tanítvány.
- Most vagy vaksi kutya. Megint éles szemű oroszlánná kell válnod.
A tanítvány lehunyta szemét és meghajolt.

Válasz

Mariann Somogyi üzente 12 éve

Ezt csak az a személy jelentheti ki aki már megvilágosodott és tudja mivel jár az.... A szeretetet nem lehet tanulni,mert,aki tanulja az nem szívböl szeret,hanem mesterségesen.Ahogy az ember tisztul,olyan szeretetérzések törnek fel belöle,amikröl azt sem tudta,hogy léteznek,sött,még elviselni is nehéz,olyan erövel tud feljönni,de ezt nem lehet tanulni sajnos,mivel az mindig itt van,de ahhoz tudnunk kell kik vagyunk valójában.Tisztulni kell ahhoz,hogy megtapasztalhassuk.Én tudom miröl beszélek,nem könyvekböl tapasztaltam hanem saját megélés,ezért biztos vagyok az állításaimban.

Válasz

Csizmadia Éva üzente 12 éve

A megvilágosodás még nem azt jelenti hogy a szertetemet már ezután úgy fogom gyakorolni mindig ahogy "kellene". Csak annyit, hogy tudom ezt szeretném tenni, és ez irányba mozdulok, és nevelem Önmagam. Minden tanulható. Sőt kell is tanulni!Főleg ezt! A szeretet gyakorlása nem csak egy érzést jelent, hanem egy cselekvő állapotot is.Ezért tanulható. Amikor a szeretetedből cselekszel, akkor tanulsz legtöbbet Istenről, és magadról is.

Válasz

Mariann Somogyi üzente 12 éve

Igen,az elsö lépcsöfok szerintem a a felismerés ,hogy több vagyok mint egyszerü hús-vér ember,kutatnom kell önmagam után,miért is vagyok itt és hol is kezdjem egyáltalán?Ezután az önmegismerés..Elég,ha csak bele nézek önmagamba és megtudom,hogyan müködik a másik.Csak ekkor értem meg azt a mondatot,hogy minden tükör és ,hogy egy forrásból eredünk.A szeretetet szerintem nem lehet megtanulni,hanem jön magától,ha megtisztulunk.Addig hiába próbáljuk tanulni,mert mindig vissza fogunk esni,ha jön egy próbatétel.A szeretetet ajándékba kapjuk,ha már kiérdemeltük.Szerintem....:)))Mint a megvilágosodást is,ami egy az univerzális szeretettel.Nem mi döntjük el,megvilágosodhatunk kapálás közben is,vagy miközben krumplit pucolunk.Vagy meditáció közben is.

Válasz

Csizmadia Éva üzente 12 éve

Nagyon jó írás. Ez az Első lépcsőfok. Az Ember , Emberhez való viszonyának mérőfoka. A szeretetre való képesség.
A következő pedig ez: Tiszteletben leszek.-e képes tartani azokat a létezési formákat, is amiket ma még nem ismerek?
Miért kell megtanulnom szeretet "Művészetét"?

Válasz

Udvardy Sándor üzente 12 éve

Ennek az Isteni Szikrának kell mindenkiben felébrednie....

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu