Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Lélekre Hangolva közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Lélekre Hangolva vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az emberi lélek mélyén két egymással ellentétes ösztön tevékenykedik,
az önállítás és az önátadás ösztöne.
Amaz arra készteti az embert, hogy igyekezzék minél inkább a maga énjét
tenni a világ tengelyévé, emez pedig, hogy
feledkezzék meg önmagáról, adja át magát valami nála nagyobb erőnek, s
egész lényével olvadjon bele ebbe a célba. Így jön létre életünknek egyik
oldalán az énünk fölemelése, a hatalom az erő igenlése, a másikon az odaadás
vágya és az én megtagadása.
Mindkét esetben vágy munkálkodik; vágy-mely a személyiség
motorikus energiája!
A vágy az élet szomja, Schopenhauer nyelvén az “élethez való
akarat igenlése”, buddhista terminológiában
a nirvána az élethez való akarat tagadása. Akár az élethez való
akarat igenlése, akár annak megszűnése - tagadása a nirvánában, igen hosszú
gyakorlatot kíván. Mindkét út, akár /az európai kultúra útja, akár a buddhizmus
útja hosszú praktikákon, szellemi s gyakorlati utakon vezet át.
Halasi Nagy József szerint az említett
két ösztön két embertípusban ölt testet, a művészben és a prófétában.
A művész lényege az önállítás, a világ
az énje körül forog, szinte semmi más, mint alkalom arra, hogy az
én formálja azt és alkotásait benne létrehozza. Ami van az mind egy-egy
én alkotása, s egész létével ettől az éntől
függ. Maga szab magának határt, maga szab magának törvényt, arra
törekszik, hogy az általa formált valóság egyéniségének minél teljesebb
kifejezése legyen.
A próféta egész lénye egyetlen szakadatlan
szolgálat. “Ha szóra nyílik ajka annak szavait visszhangozza aki őt elküldötte.
Ha tettre lendül a keze annak műveit végzi aki ezt feladatul
rótta reá. Maga senki és semmi, erőtlen lény, porba roskadt féreg”
- gondoljunk Jónásra, “gyönge eszköz egy magasabb hatalom szolgálatában.”
Íme két ellentétes életforma és mégis mind
a kettő a miénk. Lehetséges-e a kettőt szintézisbe összebékíteni?
Az emberi lélek alapjában szintetikus
hajlandóságú, a művész és a próféta is összebékülten él a filozófusban,
akinek lényege egyfelől szolgálat, másfelől uralkodás. A filozófus próféta,
mert a változatlan örök igazságnak hűséges szolgája és hirdetője, egyúttal
művész is, mert ennek az igazságnak kérlelhetetlen megvalósítója.
Ő az az ember akinek eszményei vannak,
s ezek szerint az eszmények szerint akarja átalakítani
a világot. Teóriában prófétája és a cselekvő életben művésze az örök igazságnak.
A vágy
az egyénből indul ki, a
hívás az, amely tisztázza az egyén indulásának pillanatában
az irányt, merre az egyén az Úton haladni kezd.
A Hívás lényegesen különbözik attól a folyamattól, amit a társadalmi
gyakorlat terén, az egyént belelökve szükségletekbe; meghatározott irányokba,
a társadalomban levés tereli. /Lásd. Képzésekre való beiskolázás, ahol
az egyén hosszú ideig bolyong.
A hívás független attól, hogy az
egyén, mint társadalomban lévő miféle tevékenységet folytat,
mi a munkája, miből él, dologi levését miként realizálja. Ma amikor az
évezred vége felé Magyarországon is sokan fogalmazzák meg a tudástársadalom
szükségességét, el kell tudnunk választani
az elhívott személyt a tanult személytől. Ez maga a hitelesség problémája.
/ Miközben az oktatás iránya a felsőbb iskolák, egyetemek felé mutat, fejlett
országokban ez a lakosság 30%-át is eléri valójában mindez még inkább előtérbe
hozza a hiteles személynek, a karizmatikus
vezetőnek, a távlati irányokat meghatározó egyéniségnek
a hiányát. A felsőbb oktatásokban a tudott dolgok egy nagy gyűjtője alakul
ki, közel azonos módon azonos formában,
elvész az a kicsi ám a gondolkodóban hatalmasra duzzadó különbség. - “különösség”,
mely régebben jellemző volt, mely egyéni ízt adott, sajátos fejlődési irányt,
zamatot kultúráknak. A minden egyforma, az információáramlás szükségszerű
következményképpeni egyenlősödések hamarosan megölik a csak a tanulásra
épített tudás-társadalmakat.
A befelé fordulás nem egyéb más, mint meditációban a hívás
alapján vagy útján végzett gyakorlatban megtisztított szellemi produktum;
amikor az egyén az Ős szellemmel tud kapcsolatot
teremteni. Ezért ezekben a megtisztított szellemekben magas produkciókra
lelünk. Lényegében ezek azok a kulcskérdések, amelyek mindkét esetben,
úgy a művész, mint a próféta esetében a hitelességet, a szakmával
a megjelenített dologgal való azonosságot jelentik.
A hívás kijelölés, vagy kijelölődés,
amelynek alakja az életútban formálódik meg. Ami észrevehetővé
teszi ezeket az életutakat az Aura, ami az egyének körül megjelenik.
Az Aura kisugárzásában megtermékenyítő hatású. Teremtő erővel bír! Az Aura a személy karaktere, jellege, állapota, a teljességhez való viszonya által. A kifejeződő megnyilvánulás a Lét, s nem a levés dolgai iránt. Így a vonzás elemeinek, a megtartás elemeinek birtoklása a személyben. Az Aura kifejeződési képessége gondolatban, dologban magatartásban és formában megfigyelhető. Az Aura a ragyogás maga, a transzcendentalitás fénye!
Az Aura az, amiben a művész vagy a próféta, akár a filozófus hitelessége megmérhető.
http://www.c3.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!